myTaste.se

Var rädda om varandra.

Igår hände det som aldrig får hända.
Min lilleman snurrade in sig när han lekte och fastnade med snören flera varv runt halsen. Usch vad rädda vi blev. Storebror försökte hjälpa honom loss men blev själv rädd och skrek på hjälp, vi fick ta till saxen.  Allt gick bra som tur var! Han har nu lovat att aldrig mer leka med saker runt halsen. 
 
Annars var lördagen en lugn och skön dag.
Jag och mannen åkte alldeles själva, vilket hör till ovanligheterna, och införskaffade lite nya blommor till altan (+ två krukor). Det blev besök på både Plantagen och Blomsterlandet, det gäller att passa på när tillfälle ges. 
 
Inte så tokigt eller hur 😄
 Vinrött och grönt är mina favorit färger när det kommer till blommor.
Det är ju fortfarande minusgrader på nätterna så det blir till att plocka in dom nattetid.
Till barnens stora glädje fick vi även fram studsmattan i helgen. Det blev hoppa av kan jag lova, det är lite som att se kor bli utsläppts för första gången på våren. 
 
Idag blev det storstädning av övervåning. Vi hade fått besök av alldeles för många damm råttor, dom syns ju så bra när solen lyser 😁
Efteråt gick jag runt och njöt av hur rent och fint det var överallt och passade på att ta lite bilder. 
Willes rum. 
Lillemans rum. 
 Master bedroom 😉 
 
Återkommer med bilder från Flisans rum, det var inte riktigt respektabelt vid fototillfället. 
 
Hade en god vän med son på besök på eftermiddagen vilket innebar massor med stoj och lek, för barnen. Vi mammor fick göra det vi tycker bäst om, SAMTALA. 
 
Hann även med ett möte på kvällskvisten. Sitter med i festkommitten på området och det var dags att planera inför vår städdag. 
 
Hoppas ni alla känner er lika påfyllda av energi efter helgen som jag. Snart är vi ju lediga igen 😊 
 
Kram Malin
                               
 
 
 
 
 
#1 - - Åsa:

Men Malin vad otäckt!! Vilken tur att det gick bra med lilleman. Olyckan kan snabbt vara framme. Hua!

För övrigt låter det som om ni har haft en toppen helg. ♡

Kramkram
Åsa

Svar: Ja usch det går fortare än man tror. Kram
Malin Almen

#2 - - Lena:

Näe fy!!! Vad hemskt och otäckt, tur att det gick bra!!!
Kram'

Svar: Efteråt tänkte jag på pojken som fastnade och dog i trädet. Hoppas man aldrig behöver vara med om nåt liknande. Kram
Malin Almen