myTaste.se

Var det här det var fest?

I lördags stod det som sagt 40-års galej på schemat. Solen lös och humöret var på topp.
 
 
Jag och Felicia började dagen med en liten tur in till stan, hittade förstås både det ena och det andra "fyndet".
 
                   
 
Bland annat ett par skor att ha nu till hösten.
Lite "Pochahontas" kanske men fantastiskt sköna och med ett bra pris (349:- Skopunkten). På H&M blev det både en kavaj och ett linne men med både en 20% och 50:- kupong så betalade jag nästan ingenting 😉
Linnet fick bli en del av fest garderoben. 
 
                
Min fantastiska dotter hjälpte mig sedan med fest sminkningen. Hon är så fantastiskt duktig och alldeles självlärd. 
 
                   
Festen började som sig bör med välkomst drink, tipspromenad och tävlingar. Det är ett väldigt bra sätt, tycker jag, att lära känna varandra och bli lite varm i kläderna. 
 
                     
Vi bjöds på kallskuret, potatissallad och  
            hemmagjord gräddtårta.  
                Gudomligt gott! 
Sen blev det dans resten av kvällen, vi dansade så fötterna glödde. Jag stupade i säng vid 02.30. 
  Tack älskade Åsa för en minnesvärd kväll. 
 
Men nu är det vardag igen och med den kommer den eviga frågan "Vad blir det för mat?
Allt som oftast har jag idé torka och det blir samma mat om och om igen.
Ska nog ta och göra ett mat schema igen där var och en i familjen får en varsinn vecka att bestämma vad vi ska äta. Har fungerat förut 😄
 
Har hittat ett ställe där jag kommer att spendera mycket "egen tid" i höst. Var där för första gången idag och det kändes jättebra. 
 
Nej nu är det nog hög tid att krypa under täcket. 
 
Kram Malin 
 
 
 
 
     
#1 - - Åsa:

Vad är det för ställe?
*nyfiken*
KRAMKRAM

Svar: Ja du förstår att du undrar. Men roligt hade vi. Kram
Malin Almen