myTaste.se

Är det äntligen höst?

Det är inte klokt vad tiden går fort ibland.
Veckan som gått har vi ju haft fantastiskt väder och shortsen har åkt på varje eftermiddag. 
                   
Men nu verkar det vara dags att plocka fram den stora stickade tröjan och de nya höst skorna för till veckan väntas oväder.
Lite mysigt ska jag väl erkänna att det är att få krypa in under filten i soffan med en kopp te tända en massa ljus och bara njuta av allt nytt och bra på tv (som den tv råtta jag är 😄) utan att få dåligt samvete. Eller vad tycker ni? 
 
I söndags började Gustav på Knatteskutt tillsammans med en massa andra 4-5 åringar. Där får de prova på en mängd olika idrotts aktiviteter allt från orientering till innebandy och fotboll. Meningen är att barnen ska få lättare att välja senare vad de vill hålla på med. Gustav har väl verkat måttligt intresserad de första gångerna men skam den som ger sig. 
                     
 
Helgens besök i huvudstaden hos lillebror var lika mysigt som vanligt. Den här gången var det Williams tur att följa med (Felicia och jag var iväg i maj) och han fick helt bestämma vad vi skulle göra. Det blev soffmys och film både fredag och lördag däremellan hann vi med ett besök på Tekniska museet, lite shopping (faktiskt hans beslut 😄) och en massa god mat och fika. 
-Det här gör vi om nästa år, var hans ord när vi kom hem. 
                  
 
         Så var det ny vecka igen imorgon.
Kan inte påstå att jag gillar måndagar men det är
       iallafall en dag närmare helgen 😄 
 
kram Malin
 
         
 
 
 
 
 
#1 - - Monika Johansson:

Va gott det ser ut William. Jag blir jättesugen på bakelse. Krama William från farmor.

Svar: Det var gott! Har blivit alldeles för mycket gott den senaste tiden 😁
Malin Almen

#2 - - Anonym:

Arbetar du kvar på Guldsmeden?

Svar: Ja det gör jag.
Malin Almen