myTaste.se

Söndagmiddag i ensamhet

    Så sitter man här själv igen vid matbordet.
Att det ska vara så svårt att få folk att sitta kvar  
  så fort som möjligt försvinner de iväg till sitt 
      och kvar sitter mamma och vill prata. 
Jag tycker middagen är ett gyllene tillfälle att få prata om hur allas dag har varit, hur det är i skolan och på förskolan, höra deras tankar och  
                         funderingar
    men men det är bara vad jag tycker det
 
Veckan som gått har varit lite i tråkigaste laget 
  då den har spenderats i liggläge i soffan.
Jag har precis orkat ta mig från sängen till soffan 
och tillbaka igen och middagarna har bestått av  
      köpta hamburgare och korv med bröd. 
Men jag har i alla fall hunnit gå igenom högen med gamla Amelia och skrapat de rena på smaskiga recept på både mat och desserter. 
 
Apropå desserter så var vi hos grannarna i går  
        och bjöds på fantastiskt god äppelpaj
                   (jag älskar äppelpaj!!!)  
 Och vi funderade på varför vi inte gör så oftare
bakar något enkelt och gott och bjuder över de  
              vänner man har så nära? 
   Det får bli ändring på det i fortsättningen. 
 
                   Härliga höst!?
                 
     Njöt av solen, en klarblå himmel och       färgsprakande träd på min promenad i lördags.
   Jag vill inte påstå att jag älskar hösten blir snarare lite nedstämd och trött när den kommer
   Men visst är det härligt med alla färger, att få andas höstens höga klara luft, att mysa med tända ljus i tv-soffan på kvällarna och inte ha ett
         uns av dåligt samvete för det. 
 
                    
 
Avslutar med en bild på ett fynd jag gjorde på  ICA Maxi härom veckan. Har länge velat ha vasen "Dagg" från Svenskt Tenn men priset passar inte direkt min plånbok (2500:-) så hittar jag denna för endast 89:- det var bara att slå till
                   Visst är den vacker 
 
           Ha nu en underbar vecka allihop. 
 
                          Kram Malin
 
 
#1 - - Lena:

Hej hej!

Tråkigt att du varit sjuk...verkar gå mycket sånt hemma just nu?!
Hoppas du kryar på dig snart!

Vilket fynd!!! Jättefin!!!
Kram!