myTaste.se

Barnens dag

Hej vänner!
 
 
Hoppas ni har haft en skön söndag, för det är väl söndag, man tappar helt kontrollen över vilken dag det är när man är ledig på det här viset ; D
 
Här började dagen med sovmorgon, för mig som älskar att sova (verkligen äääälskar det) gäller det att passa på nu under semestern. Jag skulle lätt kunna sova bort hela ledigheten, om jag bara fick, men som tur är när man har barn så är det en omöjlighet. Det är bara att kliva upp, fixa frukost och sen försöka hitta på någonting.  
Nu har mina barn lite olika uppfattningar om vad som är roligt, det spänner mellan att spela tv-spel, shoppa och leka, så det är inte en helt lätt uppgift : Z
 
Idag blev det iallafall en lite utflyk med våra närmste grannar.
Vi bestämde redan före jul att vi skulle gå och se "Sune i fjällen" (en film som passar alla åldrar) och sedan äta middag tillsammans. 
 
Det var en typisk Sunefilm med tokiga föräldrar, förälskade tonåringr och naturligtvis ett lyckligt slut.
Jag fick mig iallafall ett gott skratt : D
 
 
 
Sen tog vi oss till kvarterskrogen där vi frossade i pizza, hamburgare och kebab.
Det bästa enligt barnen. 
 
 
 
Nu ska vi vuxna fortsätta kvällen med lite hederligt sällskapsspelande. 
Så skönt att veta att i morgon är det måndag men jag behöver inte åka till jobbet : )))
 
Kram M