myTaste.se

En härlig fredag

Dagen i dag har varit fylld av god mat och givande diskussioner. Den har tillbringats i en eldstads varm och vacker miljö bland snötyngda träd och röda små hus Med andra ord har vi varit på konferens i Hemlingby jag och mina PUL kollegor ( = pedagogiska utvecklingsledare ) Jag älskar dessa dagar av förkovran och djupdykning i olika ämnen men framför allt glädjen och skrattet vi delar. 
 
 
 
 
 
 
 
Efter allt detta fantastiska mötte jag upp lilleman på Leklandet där han skuttade runt med sin vän rödblommig och svettig. För en gångs skull var det ganska lungt där - det gick faktiskt att sitta och prata i vanlig samtalston :) 
 
Middagen i kväll blev en favorit i repris: Tacotårta a'la svärmor. Fantastiskt god! Det är bra att ha lite alternativ till den vanliga fredags tacosen :) 
 
 
 
Kram Malin
 
 
#1 - - Monika Johansson:

Mmmm...... vad sugen jag blev på tacotårta. Länge sedan jag gjorde det nu. Det har varit thai-mat ett tag. Mellan all snöskottning.
Hälsa alla och krama från farmor o farfar.

Svar: Det var gott men inte lika gott dom din 😊 Hälsa farfar. Kram
Malin Almen

#2 - - Anonym:

Tror jag säkert att det var <3