myTaste.se

Baka baka liten muffins

Halloj vänner! 
 
Bästa dagen på veckan är här. 
Ledigheten ligger som ett oskrivet blad bara att fylla med en massa härligheter.
Kanske blir det en tur till stan, kanske en uppfriskande promenad, kanske lite bio, kanske en välbehövlig storstädning. 
Vi får helt enkelt se vad vi känner för ; S
 
 
Lilleman kom med ett önskemål om muffins till eftermiddagsfikat.
Det var bara att ta på bagarmössan (uräten godispåse) fram med bunkar och vispar och sätta igång. 
Det finns inte mycket som slår att baka baka en liten kaka med en lite bagare. 
 
 
 
 
Det bästa med att baka enligt bagaren är att få slicka skålen : )
Kanske lite onödigt att ha formarna i en plåt men jag var osäker på om de skulle rinna över. 
 
Amerikanska minimuffins: 
 
50 gr smör
1 1/3 dl socker
1 ägg
1 tsk vaniljsocker 
1 1/3 dl mjölk
4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver  
(1 msk kakao) 
 
Rör smör och socker vitt och pösigt. Tillsätt ägg vaniljsocker och mjölk. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i smeten. 
Fördela smeten i muffinsplåt eller formar.
Grädda på 175 grader i 20 min. 
 
Jag sparade lite av smeten och blandade med kakao sen tryckte jag ner några bitar mörk choklad. 
Perfekt för en chokladälskare som moi. 
 
 
 
Muffins formar - Lagerhaus 
 
 
 
Nu är det snart dags för veckans höjdpunkt. 
- Vem får inte dansa vidare i nästa veckas Let's Dance? 
Alltid lika spännande, eller hur ; D 
 
Kram Malin  
 
#1 - - Monika Johansson:

Det ser jättegott ut . Måste pröva det.
Kram Farmor

Svar: Alldeles för gott var det😊 Tur att jag gjorde de ganska små.
Kram kram
mallansvardag