myTaste.se

Årets första julmarknad

 
Hej vacker!
 
Kylan biter i kinderna när jag går den korta biten från garaget och jag förundras över hur vackert det är runt omkring mig när månen lyser genom de kala grenarna och rimsfrosten glittrar i gräset. 
Nu är vintern här det känns ända in i själen. 
 
 
För att komma i rätt stämning inför advent besökte vi årets första julmarknad idag och minsann fick vi oss en god dos av jul. Där var glögg, pepparkakor, fårfällar, hantverk, granar och tomtar i skiftande storlek, i en otroligt vacker omgivning precis vid havet. 
Men lite för mycket folk för min smak, det är inte kul att trängas när allt man vill är att flanera runt i lugn och ro och insupa alla dofter och smaker. 
 
Men visst vi fick med oss en smula julkänsla hem och den fyller vi på under veckan med lite pepparkaksbak och adventspyntande : )
 
 
 
Vi hade härligt sällskap av grannen och hennes minsting.
 
 
 
 
 
 
I dag väljer jag att avsluta helgen uppkrupen under en filt med en rykande kopp te och mannen som sällskap och drömmer om den stundande högtiden : )
 
Kram Malin ❤︎
#1 - - Hanna:

Känns som du skulle kunna bli författare då dina intron i varje inlägg har sådan inlevelse:)

Svar: Tack för de fina orden Hanna ❤︎
Mallansvardag