myTaste.se

Att fira en födelsedag

 
Gokväll vacker!
 
Hoppas ni har en skön och rofylld söndagkväll.
Själv sitter jag uppkrupen i soffan och väntar på "Allt för Sverige" som börjar klockan åtta, 
 
Har ni firat pappa idag? 
Här har det firats gånger tre : )
Vi har både pappa & morfar & gammelmorfar hemma i Sala så vi kunde ju inte ha valt en bättre helg att åka hem på och det har som sagt firats stort med blommor, tårta, presenter och m a s s o r av kramar ❤︎
 
 
Förra helgen hade min pappa födelsedag ( mycket firande här just nu ) och då hade vi ynnesten att ha honom här hos oss. Han är en riktig gastronom som älskar att laga mat o c h äta den och vad är bätre då än att bjuda ut honom på resturang : )
Det har öppnats en ny tapasresturang här i stan med fantastiskt goda smårätter som serveras i en skön avslappnad miljö - helt enkelt ett perfekt ställe att fira en älskad pappa på.  
 
  
 
 
 
 
Och så till maten då
 
 
Löjrom, creme fraiche och rödlök på friterad potatis
 
 
Kycklingdumpling med chilimajo & röd och gulbetor i honung, rosmarin, västerbottenost och svart tryffel 
 
 
Biff med orientalisk rubb, lime, chimichurri och pistage
 
 
Shortribb bbq i tortilla med lök, cremefraiche och isbergssallad 
 
 
och choklad med marräng, noblessbitar och lemoncurd som ett fulländat avslut : )
 
Efter två helger av firande med allt vad det innebär av maffiga, mumsiga, delikata, smaskiga, välsmakande kalorier får det nog bli en väldigt lättsam vecka med full vv kontroll.
 
Kram och godnatt 
 
#1 - - Sara :

Ser ut och låter som om du haft en jätte mysig dag!

#2 - - Monika Johansson:

Woow! Vad gott det låter. Jag ska ju boka en resa till er i början på februari. Ska se till att den infaller på MIN födelsedag 9 februari. Har jag lika gott att vänta mig.
Kran



Svar: Absolut om du vill det. Perfekt ställe att fira födelsedag på som sagt 😊
Kram kram
Mallansvardag