myTaste.se

LImebollar

 
Hej vänner ❤︎
 
Grå himmel och regn -  just idag kan man inte tänka sig att det bara är tre dagar kvar till advent. 
Tänkte köpa årets första hyasint när jag var på ICA, det svämmar ju över av julblommor i affärerna nu och jag blir så sugen varenda gång jag är och handlar, men jag stod emot ; ) behöver nämligen inventera vaser och krukor hemma först för att se vad jag har att jobba med. 
 
 
I söndags var jag bjuden hem till en vän på gofika och för att klämma och känna på lite snygga kläder, House of Lolas höst- och vinter kollektion för att vara exakt. 
Det bjöds på s å m y c k e t g o t t.  
Det var hembakat bröd, ostar, färsk frukt och flera olika sorters rawbollar.
Så gulligt av henne att tänka på oss som är inne i att - tänka - på - vad - man - äter svängen vi kunde med gott samvete plocka tallriken full, visst kostade det några extra pp men det var värt vartenda ett : D
 
 
 
Limebollarna hör nog till de absolut godaste jag ätit, tänkte de kunde passa perfekt som "lite nyttigare julgodis"
 

Cashew-limebollar

 

 2 dl naturella cashewnötter

1 dl russin

1 nypa salt

rivet skal från 1 lime

1-2 msk lime el citronjuice

kokos 

 

Grovhacka nötterna i en matberedare. Häll i russinen och kör tills du fått en smet.

Tillsätt salt, limeskal samt juice och kör tills allt har blandat sig.

Forma bollar som rullas i kokos.

 

 
 
Ett riktigt bra avslut på en helg kan jag tycka.
 
Att i sterainljusets sken få sitta en stund i lugn och ro tillsammans och låta både kropp och själ få sitt. 
 
 
 
Kram Malin 
 
#1 - - Emely:

wow, vilken härlig frukost! Å de där "limbollarna" var ju et superbra tips! Dem ska jag prova göra! :)