myTaste.se

En dans på rosor

 
Hallå där!
 
Hur mår ni vänner?
Hoppas ni haft en riktigt skön helg.
 
Här blandas just nu pizzabak och bloggande med flängande fram och tillbaka till grannarna för att få undan lite av det tvättberg som byggts upp under veckan. Vet inte vad vi skulle ta oss till utan våra super duper snälla grannar som låter oss använda deras tvättstuga nu när vår tvättmaskin och torktummlare står obrukbara i sovrummet  ( i går tvättade vi hos en granne och i dag hos en annan - inte klokt vilka bra grannar vi har, eller hur ; )
 
 
I fredags var jag och mannen och såg föreställningen "En dans på rosor" på vår vackra gamla teater här i stan. 
 
 
 
 
Kan lova att det var den absolut bästa dansikalen jag sett, nästan hela Sveriges danselit är med och de dansade med sån energi och glädje att det spratt i benen där vi satt.
Musiken spänner mellan flera decenier med allt från Aquas "Barbie girl" till Ove Törnkvist "Dagny" och jag kom på mig själv med att sjunga med mest hela tiden och kostymerna dem var rena rama explosionen i färger,  naturligtvis made a´la Babsan : D 
 
 
 
Ja hon var naturligtvis där i egen hög person, galaklädd och med nyfärgat hår, och körde lite stand up mellan varven och var så där babsig som bara hon kan var ; D
 
 
 
 
 
Efter föreställningen stod alla i ensemblen och tog emot publiken i foaljen och vem som ville fick ta ett foto och det kan jag lova var det många som gjorde. 
 
 
 
 
Ja mannen och jag ville ju förstås inte vara sämre : )
 
 
 
 
 
 
 
I kväll tror jag bestämt att det blir söndagsmys framför tv:n med lite popcorn och Cola Zero - yummi yummi :S
 
 
Söndags kramar från mig 
 
#1 - - Jämtlandshanna:

Det låter som en underbar kväll! Gillar också att gå på musikaler! :)
Kramar

#2 - - Åsa:

Vilken fin bild på dig och Fredrik ❤️
kramkram

Svar: Tack min vän ❤︎
mallansvardag