myTaste.se

Lite grön fägring & mahogny röda nyanser

 
Gokväll vänner!
 
Så har ännu en vacker höstdag passerat med klarblå himmel, värmande sol och frisk lättandad luft.
Nästan så jag måste ta tillbaka allt negativt jag sagt om hösten för såna här dagar måste man ju bara älska.
Tänk om hösten alltid kunde vara så här, utan all den tråkiga blåsten och regnandet, då kanske den till och med kunden bli en favoritårstid för jag gillar ju faktiskt att tända ljus och mysa under en filt i soffan för att inte tala om höstmodet : )
 
 
Njuter fortfarande av de härligt gröna och väldoftande eukalyptuskvistarna som jag köpte förra veckan då jag var på föreläsning på Colorama. Tycker de är vackra bara som de är  - lite som en frisk fläkt av grönska. Men till helgen tänkte jag försöka hitta några blommande blommor i någon mustig höstfärg att blanda upp det gröna med. 
Vi får se vad blomsteraffären har att bjuda på ; D
 
 
Det blev visst både klipp och färg för Flisan och mig igår : )
 
Mamsen före: 
 
 
och efter:
 
 
 
Flisan före: 
 
 
och efter: 
 
 
Som ni ser gick vi åt helt olika håll vad det gällde färgen ; )
 
 
Alltså det kan nog vara bland det bästa jag vet att besöka frisören älskar att få håret tvättat och hårbotten masserat, att få sitta i lugn och ro med en kopp te och en rykande färsk skvallertidning medan håret torkar och som grädde på moset gå därifrån som en ny människa  : S
 
 
 
I  morgon var det fredag igen, var tar dagarna vägen.........
 
Kram Malin