myTaste.se

Så var höstlovet här

 
Gokväll tisdag!
 
Ja så var helgen över och veckan igång igen.
Barnen som är höstlovslediga myser med sovmornar, frukost i morgonrock framför tv´n till långt in på eftermiddagarna och ett och annat litet kladdkakebak ( en stor favorit hos nästan hela la familia, kan ätas till frukost, lunch och middag om det kniper ; )
 
 
        Denna lilla goding njuter av att få vara hemma med storasyster och storebror alldeles själv 
 
 
 
Jag hade en ledig dag i går för att följa med Flisan till läkaren, oh may vad skönt det var måndagarna som annars är så låååånga för mig är oftast inte hemma förren halv åtta. Passade på att göra lite ärenden när jag nu hade lite tid över ; ) Åkte till återvinningen med massor av kartonger som blivit kvar efter renoveringen, köpte lite småsaker till badrummet på IKEA och passade på att veckohandla på Ica.
Sen var jag ju bara tvungen att fixa lite i badrummet på övervåningen ( som ä n t l i g e n kan stoltsera med tvättmaskin och torktummlare igen ) det skulle dammas, våttorkas, vikas, skruvas i hop och sorteras i lådor.
Snart snart är det helt klart- som jag har längtat ; S 
 
 
Nu är det jobb i tre dagar sedan ledigt igen och på torsdag kommer pappa och mina småsyskon och ska fira halloween med oss. Får se om vi hinner förbereda allt tills dess, har två pumpor som ska skäras ut, vi ska dekorera och "pynta" huset och baka halloweencupcakes. 
Ja, ja det som inte hinns med innan torsdag får vi göra tillsammans i helgen istället. 
 
 
 
 
I morgon tänkte jag minsann ta mig lite kvalitetstid med en kär vän.
Känns som att en fika med lite småprat om ditt och datt passar utmärkt för en dag mitt i veckan. 
 
 
Godnatt & kram på er  ❤︎