myTaste.se

Att ta in våren på en kvist

 
Hej vänner!
 
Idag har vinden varit riktigt kall så både vantar och mössa var på under förmiddagen men solen har lyst och värmt riktigt gott i lä så visst känner man att det är på rätt väg.
Kan nog tycka att det är lite skönt att det är kallt emellanåt för då tar naturen det lite lugnare och har inte så bråttom med knoppar, frön och blommor och för en pollenallergiker som jag blir det s å mycket lättare att vara ute. Älskar mycket med våren men i n t e tiden precis när allt slår ut då kan man inte göra annat än trycka i sig medicin, hålla fönster och dörrar stängda och vara inomhus så mycket det bara går ; )
 
Nu har jag ändå turen att inte vara allergisk mot allt som växer. Utanför huset har vi fem stora körsbärsträd som varje vår blommor så otroligt vackert med små vita blommor och som många andra här i bloggvärlden tycker jag att körsbärskvistar är väldigt vackert att ta in som dekoration och till min stora glädje har jag aldrig reagerat på körsbärsträdens pollen. När jag var på affären sist köpte jag en bunt kvistar för att byta ut de jag redan hade som av någon anledning hade tappat nästan alla sina knoppar vet inte om jag vattnat för dåligt eller vad det kan bero på, kanske någon här som vet hur man på bästa sätt sköter om körsbärskvistar?
Hoppas nu att det går bättre den här gången : )        
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag hoppa i träningskläderna och hasta i väg på yoga, det känns så härligt att äntligen ha fått in träningen på riktigt i mitt liv ❤︎
 
Önskar er en härlig onsdagkväll
 
Kram Malin