myTaste.se

Fusk-pizza till middag

 
Tjingeling vänner!
 
När orken tryter och jag inte kommer mig för att ställa mig vid spisen då blir det inte sällan fusk-pizza till middag här hemma : )
Som idag när jag efter en inte- så-många- timmars- sömn- natt på grund av en begynnande förkylning somnar i soffan efter jobbet och klockan visar långt över middags tid när jag tillslut masar mig upp, då blir det fusk-pizza till middag.
Nu är det ju som tur var ingen i den här familjen som klagar över detta, här gillar vi allt som stavas p i z z a, men det är ju inte som att sätta tänderna i en varm nybakad calzone med extra ost eller för den delen min egen hemmagjorda vesuvio-variant. Sen gäller det att ta den ur ugnen precis innan osten stelnar och den fortfarande är lite krämig och inte har hunnit bli torr, hård och tråkig.
Vi brukar köpa lite olika varianter och slica upp i bitar så man kan ta det man är sugen på, min absoluta favorit är utan tvekan Mozzarella med basilika och tomat men den brukar jag som tur var få ha för mig själv ; )
 
 
 
 
 
 
 
Så en tisdag med fusk-pizza på tallriken blev det här idag. 
 
Nu håller vi tummarna för en natt med mer sömn så kanske den eländiga förkylningen är borta i morgon. 
 
Kram Malin 
#1 - - Cissi:

Klockan är två på natten och här sitter jag med värk i kroppen pga feber och knappt kan svälja. Så Jäkla tråkigt. Hoppas du inte får detta.

Svar: Men vännen vad tråkigt att höra, tänk att ni åker då på precis allt. Hoppas solen och värmen kommer med lite styrka och välmående till er ❤️
Kram
Mallansvardag

#2 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Göööött. Jösses vad sugen jag blev på kall cola nu.

Svar: Kall Cola med en skiva lime = ❤️ 😄
Mallansvardag

#3 - - MATILDA:

Det är gott det med ;D

Svar: Ja visst är det : )
Mallansvardag

#4 - - Anonym:

Åh kanske ett recept på den? :))))

Svar: Ja det kan bli svårt ; ) Men finns att köpa i närmaste Ica affär.
Mallansvardag