myTaste.se

Att äntligen ha ljuset tillbaka

 
Todeloo peps : )
 
Hoppas ni har en härlig lördag. 
Här njuter vi av klarblå himmel och massor av solsken. Jag fullkomligt ä l s k a r detta ljus både kroppen och själen får verkligen en nytändning. Helt plötsligt är känslan av orkeslöshet som bortblås ( ni vet den där som smög sig på när tillsammans med mörkret i höstas ) och man vill rensa, städa, byta allt det mörka och murriga mot ljust och fräscht och inte minst få igång kroppen igen både vad det gäller motion och hälsosammare intag av föda.
 
Jag kom ju igång ganska bra där med inskrivning på gymmet och lite nya träningskläder ( = pepp ) men sen satte influensan stopp och nu jag har inte gjort ett knop på över två veckor, är nog tillbaka där jag började men men nu när jag äntligen känner mig helt frisk igen ska jag planera in några besök bara för att se vad kroppen orkar med. 
Jag börjar nog där - heja heja mig ; )
 
Dagens lunch blev en favorit i repris, bananpannkakor med färka blåbär. 
 
 
 
 
 
 
Här inne står snart körsbärskvistarna i full blom : )
 
 
Ska väl ta och byta ut de röda julgardinerna mot någonting ljusare, såg ett harleqinmönstrat tyg i grått och vitt som jag tror skulle bli bra där i köket. 
Det får nog bli veckan projekt. 
 
 
Nu är det dags att hoppa i duschen här för i kväll väntar Melodifestivalen, på plats i Gavlerinken - woop woop ; D 
 
Kram Malin 
 
 
 
#1 - - Veronica Wallgren:

Älskar den här tiden på året och det är så himla mysigt när solen börjar skina in :)

Svar: Känns som att man verkligen behöver ljuset nu. Så skönt att kunna gå promenader på kvällarna och det fortfarande är ljust eller hur : )

Mallansvardag