myTaste.se

Hus & Hem

 
Godkväll bloggisar!
 
Sitter vid köksbordet hos pappa och njuter av lugnet och av dofterna som sprider sig, medan middagsköttet steks i ugnen passar jag på att titta in till er.
 
Tyvärr mådde Flisan inte ett dugg bättre i morse (har fortfarande hög feber och mår uselt älskade lilla hjärtat ❤︎) så det var helt uteslutet att hon skulle orka sätta sig i en bil och åka tio mil, vi bestämde att bara jag och grabbarna skulle åka och pappan stanna hemma och ta hand om sjuklingen.
Inte alls roligt att lämna halva familjen hemma kan tala om att det kändes i mammahjärtat när vi kramades hejdå men men inte så mycket vi kunde göra åt det. En liten del av familjen är ju bättre än ingen alls om man ska fira en älskad mormor/gammelmormor och morfar/gammelmorfar : )  
 
Skaffade lite ny inredningslektyr innan vi åkte, tänkte att det var dags för lite påskinspiration. För är det någonstans jag kan ligga i lugn och ro och bläddra i tidningar utan att behöva tänka på tvätt, matlagning och städning så är det hos pappsen.
( och hos svärmor så klart ; )
 
 
(En av alla mina favoriter bland inredningstidningar)  
 
 
 
Älskar denna lite industriella stil lite så som jag skulle vilja ha det i vårt kök i framtiden.
Kan väl hålla med om att det inte är något större fel på köket som det är nu men det behöver allt ett litet skutt in i  modern tid allt som har gjorts under åren sen det byggdes (1979!) har bara varit ytligt och det finns m y c k e t att önska av planeringen av skåp, lådor och bänkar : )
 
 
Så var det ju snart påsk, tyckte det nyss var jul : D 
 
 
Kram Malin