myTaste.se

Påskledigt & våffeldag

 
Hej där bloggisar!
 
Hur har ni det denna Lååångfredag umgås ni med släkt eller vänner eller tar ni det bara lugn på hemmaplan?
Vi firar för första gången på många år påsken hemma bara vi fem i familjen, vi hade tänkt oss en lugn och skön helg med lite slötittande på tv, lite fix ute om vädret tillåter, några turer till gymmet och kanske en promenad om solen tittar fram, naturligtvis den obligatoriska påsklunchen i morgon (model mindre då barnen inte är vidare förtjusta i varken sill eller Jansson) och så påskägg till barne, tror minsan den äldsta är den som är mest ivrig ; D
 
Här började faktiskt dagen med en härligt yogapass tidigt i morse kunde knappt tro mig själv när jag klev upp på en gång klockan ringde ; ) hann till och med med en kopp te framför nyhetsmorgon innan jag for.
S å skönt det var att börja dagen på det sättet och s å himla mycket jag har hunnit med, kanske skulle göra detta till en vana men känner jag mig själv rätt så var det nog en gång och aldrig mer har ju som bekant lite svårt att komma ur sängen på mornarna  : ) 
 
 
Lunchen idag blev bananvåfflor dagen till ära ; ) gjorda på exakt samma sätt som jag gör bananpannkakor bara det att jag hade smeten i våffeljärnet i stället för i stekpannan.
Serverades med färska blåbär, hallon, sirap & lite lite florsocker (mest som dekoration) - yummiiii 
 
 
 
 
 
Nu ropas det efter middag här så ska väl ta och avsluta. 
 
Glad Påsk 🐣
 & Kram från mig