myTaste.se

En morgonpromenad & årets första julbord

 
 
Tjingeling lördag!
 
Bästa dagen på hela veckan : )
 
Började på allra bästa sätt i morse med en krispig promenad i strålande solsken, medan Wille hade tennisträning. 
Jag brukar passa på att ta en kopp te ( i papperskopp, smakar lite lätt papper men men det värmer gott i alla fall ; ) och läsa ifatt lite på de sociala medierna medan jag sitter och väntar på att han ska spela färdigt.
Men idag var det så härligt väder ute så det blev mössa och vantar på istället och med bästa podden i öronen tog jag en tur i skogen runt tennishallen. 
Trots den synbara bristen på snö kändes det riktigt vintrigt där i skogen med de kala frostbitna grenarna och det vita gräset - l o v e  i t. 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen åkte vi ut till det stora gula varuhuset och jag fick äntligen smaka årets första julbord : S
Stort är det inte och nog var Jansson liiite väl salt men köttbullarna var alldeles perfekta och det bjöds på, om jag inte minns fel, sex olika sillsorter.
Som vanligt när jag äter julmat blir jag propp-mätt efter första tallriken och svetten brukar komma krypande efter andra omgången men för att inte helt falla ur ramarna när det kommer till min resa med viktväktarna höll jag mig lite mer lagom i portionsstorlek och skippade efterrättsbordet ; )
 
 
 
 
Nu sitter jag här och funderar på om inte en vörtbrödssmörgås med lite julskinka på skulle passa utmärkt till kvällens tv "Julstök med Lasse Kronér"
 
Lite Lasse, lite julmust, en skinksmörgås och massor av tända ljus - kan man avsluta en lördag på bättre sätt ; D 
 
Kram Malin