myTaste.se

Med en smak av ananas & kokos

 
 
Hej Bloggisar!
 
Oh may vilket väder vi har här dag efter dag med sol, blå himmel och riktig vårvärme, helt klart någonting man skulle kunna vänja sig vid. 
Men tyvärr ser det fina vädret ut att ta slut redan innan helgen då kommer både minusgraderna och snön tillbaka!! Så u t och n j u t  så mycket det bara går nu det närmaste dagarna det tänker i alla fall jag göra : )
 
Slutade tidigt på jobbet idag så jag hade hela eftermiddagen ledigt inga barn att skjutsa och inga "viktiga" måsten inomhus, skulle väl ha varit en sväng på gymmet men det fina vädret lockade mer (känner mig lätt svältfödd på ljuset : ) så jag passade på att göra en lite lättare vårstädning av framsidan istället. Jag rensade gammalt granris ur blomlådorna, sopade altanen och ställde fram lite vårblommor på bordet sen satt jag mig ner med senaste numret av Plaza Interiör och en favoritsmoothie och njöt av solskenet : D
 
 
 
 
 
   
                                                                       Annanas & kokos smoothie
 
                                                 2 dl laktosfriyoghurtkvarg med annanas-och kokossmak
                                                                  (skånemejerier, köpt på Ica Maxi)
                                                                                 1 dl mjölk
                                                                   1 dl färskt eller fryst annanas 
                                                                               1 fryst banan
                                                      (tar du fryst ananas går det bra att ta färsk banan)
 
                                                                  Mixa alla ingredienser i en mixer
                                                    
Perfekt att äta som mellanmål, stoppar du i lite havregryn eller chiafrön eller andra frön blir den lite "matigare" och kan du äta den till frukost eller som lättare lunch. 
 
 
          ( Receptet kommer ursprungligen från den här tjejen, hon gör de absolut godaste smoothiesarna : D )
 
 
 
Kram Malin 
 
 
 
 
 
 
                                         
 
 
#1 - - Veronica Wallgren:

Gott!

Svar: Tog mig en i dag med : )
Mallansvardag

#2 - - Anonym:

Från vem kommer dem?

Svar: Vilka menar du? Om det är receptet så har du länken längst ner i inlägget.
Mallansvardag