myTaste.se

Nya höstjacka

 
Hej vänner!
 
Vilka härliga dagar vi har fått njuta av den senaste veckan.
Är inget stort fan av denna årstid ( som ni säkert vet vid det här laget ) gillar verkligen i n t e  regnet, kylan och mörkret som alltid kommer som ett brev på posten när det är höst (  kan man verkligen säga så i dessa tider när alla meddelar sig via nätet?? ) men får vi ha det så här skönt med varma och klara dagar kan till och med jag tänka mig att njuta en smula ; )
 
Trots denna värme kommer det ju snart att behövas varmare kläder och skor och som vanligt har barnen vuxit och kommer att behöva ekiperas i nya ytterkläder. 
Har vi tur räcker det med nya skor till Gustav som faktiskt fick ny jacka så sent som i våras men både Flisan och Wille behöver både jacka och skor. 
 
Även mamman i familjen hade behov av en ny höstjacka för fast man slutat växa ( ja i alla fall på längden  ; D ) så går saker sönder och slits ut. Den gamla trotjänaren hade en trasig dragkedja som skulle kosta skjortan att laga.
Hittade min nya favorit på Esprit gillar verkligen den smalare passformen, de lite tjockare jackorna har annars en förmåga att se ut som ett tält på mig.
 
 
Nästan så jag önskar att det kunde bli lite kallare ute så jag fick använda den nu på en gång : )))
 
 
 
 
 
Nu blir det att krypa ner i sängen med en spännande deckare. 
 
Kram Malin
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

snygg jacka på snygg tjeje

Svar: Man tackar : )
mallansvardag

#2 - - Hanna:

Jättefin jacka! En typisk malinjacka;)

Svar: Hahaha...ja precis.Tack : )
mallansvardag