myTaste.se

Bloggevent och 40 års fest.

Godmorgon söndag!
Vaknade upp lite trött och sliten idag ;) men med otroligt många fina minnen från igår.
 
Dagen började med bloggeventet "Kvinnan i Fokus" anordat av  Dianas drömmar och Lifessilverlining.  
Vädret var inte på sitt bästa humör men det var definitivt jag och min vän J när vi lämnade stan och och styrde kosan mot vackra Krusenbergs Herrgård vid mälarens strand.  
 
 Min fina vän J som var så snäll och följde med.
 

Väl där välkomnades vi och alla andra kvinnor, bloggare och bloggläsare av de vackra omgivningarna (trots den gråa dagen), en värmande brasa, utställare och mingelfika. Varken jag eller J kände någon av de andra deltagarna innan så det var lite pirrigt att gå runt och ta i hand och presentera sig, men den känslan försvann ganska snabbt då vi bara möttes av idel leenden och ett genuint intresse hos de andra. En riktig boozt för självkänslan.
 
 
 Skulle gärna ha en hel hög av dessa lampor hemma.  
 
 
En av utställarna var butiken Garderåb från Enköping. Mycket vackra kläder och smycken i härliga färger Där införskaffade jag och J ett varsitt armband. Det kändes nästan som att vara tonåring igen - ni vet då man köpte vänskapsarmband eller halsband och delade med sin bästis ;)
 
 
En annan utställare var Living and room med massor av fin inredning. Här en av mina favoriter, kopparvasen.
 
 
En av mina favorit bloggerskor, Lotta - Fyra årstider, var där för att föreläsa. Hon berättade om den personliga och professionella utveckling hon gjort, om hur hon numer känner sig som en mer närvarande mamma på grund av eller kanske mer passande - med hjälp av - sin blogg. En väldigt inspirerande kvinna lika glad och lättsam i verkligheten som i sina texter.
 

Hon har även gett ut en bok fylld med fantastiska bilder och recept byggd på bloggen. En kreativ kvinna!
 
 
De två andra bloggerskorna som föreläste under dagen var hovreporter Catarina Hurtig och superbloggerskan Adara - kan inte förstå att hon endast är 24 år!! Det bjöds även på yoga och bastubad för de som ville.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kvällen avslutades för vår del med modevisning och vinstregn bland stukatur, konst och kristall. De andra fortsatte sedan till middagen medan jag och J tog oss an den mörka regniga vägen hem. Det hade inte varit helt fel att fått stanna kvar och ätit 3 rätters, sovit under frasiga hotell lakan och inmundigat den godaste av frukostar. Men men det kanske blir en annan gång.  
 
Därhemma väntade som sagt fest och glam med kära vänner och grannar.Kameran fick dock vila, tyckte den kunde behöva det efter en hel dag på språng. Det blev sång och dans ända fram på småtimmarna, jag tror vi kom i säng vid 3 tiden för att vara exakt. Det är med andra ord inte så konstigt kanske att man vaknade lite sliten idag ;)
 
Ja i morgon väntar en ny vecka. Undrar vad den har att bjuda på - skulle inte sitta fel med lite ro och stillsamhet tillsammns med mina nära.
 
Kram på er alla, både nya och gamla vänner.
Malin
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
#1 - - Lena:

Åh!!

Jag var ju iväg på mamma-blogg galan för några år sedan för att möta upp en tjej som heter Johanna. Vi hade läst varandras bloggar i flera år och valde till sist att mötas mellan oss, i Stockholm på galan.
Att åka iväg på sånt här är otroligt givande och man träffar mycket människor man aldrig annars skulle träffa eller ens prata med!!! Underbart!!!

Krusenbergs herrgård är ju så vacker!!
Min bror gifte sig där och hade middagen i ett av rummen nere..så vackert!!!

Hoppas du fått vila dig idag så du är pigg imorgon igen! ;)

Kram

Svar: Lena - jag kommer ihåg den resan du gjorde :) . Kommer definitivt göra om detta! Härligt att få gå på bröllop där, det var ju så vackert. Kram
Malin Almen

#2 - - Milla:

Hej Malin, det var roligt att träffa dig och din vän J - önskar att man kunnat ägna sig lite mer åt att bekanta sig med de man inte alls kände till innan ! Middagen var ju fantastiskt fin, synd ni missade den, men jag tror inte alla var lika förjust i varmrätten...
kram Milla

Svar: Hej Milla! Visst var det en trevlig dag, hoppas verkligen att vi får träffas igen. Nästa gång stannar jag kvar. Kram Malin
Malin Almen