myTaste.se

Å så lite marmor

 
God söndagkväll vänner!
 
Här sitter vi och slötitttar på tv och väntar på att barnens farmor och farfar ska plinga på dörren de kommer för att mellanlanda en dag innan de ska vidare till Riga med båt från Stockholm.
Det är alltid så mysigt när de kommer och hälsar på farfar skojar och busar alltid med barnen och farmor och jag brukar sitta och prata gamla minnen. För att inte tala om all hjälp vi får med att hämta på skolan och med alla tråkiga vardagssysslor ; )
Ja det är mysigt när dem är här minsann ❤︎
 
 
Gick igenom köket med stora trasan i morse efter frukost och torkade alla ytor rena från fett och damm, brukar göra så på helgerna när tiden finns och man inte behöver stressa till skola och arbete. 
Upptäckte när jag gick runt där med trasan hur många olika saker av marmor vi har både av den äkta varan ( bland annat en gammal mortel som jag ärvt av min mamma ❤︎ ) och den som bara är mönstrad som marmor.
Bryr mig inte så mycket om vad som är inne just nu vad det gäller inredning utan går mer på vad jag tycker är snyggt men om man ska gå efter vad som syns på Instagram, på Pinterest och i Bloggvärlden så är det fortfarande ett material som håller ; )
 
 
 
 
 
 
 
 
Liten rund marmorbricka - Åhléns 
Kort och ljuslyktor - Lagerhaus 
Litet fat och bricka - H&M 
Stor rund kryddbricka - Cervera
Tyvärr verkar just våra saker ha utgått men det finns i andra varianter, det går nog att hitta marmor i varenda inredningskatalog- och affär  ; D 
 
 
Hittade den här otroligt vackra bilden på Pinterest, visserligen från ett badrum men tror nog det skulle vara riktigt snyggt även i ett kök, eller hur ; D
 
            
 
 
Nu ska jag ta och vara lite social för här har farmor och farfar hunnit komma under tiden jag skrivit till er : )
 
Önskar er fortsatt härlig söndagkväll. 
 
Kram Malin 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jämtlandshanna:

Det är snyggt med marmor! :)
Kramar

Svar: Ja men visst är det : D
mallansvardag