myTaste.se

Lördagsbukett och bubbel

 
Hello bloggisar!
 
Sitter just nu och jäser efter att ha tryckt i mig alldels för många quesadillas vid middagen kan liksom inte låte bli för de är ju s å h i m l a n s goda, kanske lite extra goda eftersom jag slipper göra dem själv det är ju som bekant Flisans specialitet : D
 
Det här blev en helg helt utan inlägg igen (har blivit lite för många sådana på sista tiden tyvärr) det är som att tiden väljer att springa maraton just när det är helg för trots att man har hela långa dagarna till sitt förfogande när man är ledig så känns det ändå som att man bara hinner med hälften av allt man skulle vilja/behöva göra. Nu mer ska ju även träning tryckas in på schemat, vilket jag naturligtvis tycker är väldigt roligt missförstå mig inte ; ) men det tar ju sin beskärda del av dagen. Sen är jag en tidsoptimist och lyckas alltid pressa in för många saker på min to do-lista och så älskar jag spontana träffar eller middagar med vänner.
Så det är väl egentligen inte så konstigt att tiden inte räcker till : S 
 
 
Inte blev det någon helgbukett i fredags heller hade en sjukt stressig eftermiddag med möte, skjuts av tonåring, helghandling och middag på Mc Driven sen var det bara hem i raketfart och svida om till finstassen och iväg på galej, som sagt en sjukt stressig fredag men galet rolig ; )
 
Det fick bli en lördagsbukett istället och med två av mina absoluta favoritblommor, ranunkel och eukalyptus,
och så riktigt god bubbel till kvällens spontanmys med grannarna.
"torr, ungdomlig, fruktig smak med inslag av honungsmelon, päron och citrusskal. Serveras vid 8-10°C till lättare rätter av fisk eller som sällskapsdryck"
 
 
 
 
 
 
 
I dag har jag storstädat övervåningen, bäddat rent i sängarna, handlat (förstår inte vad vi gör av allt jag tycker inte jag gör annat än far till affären) rensat tidningar och tvättat men även hunnit med en fika i solen på grannens altan hade tänkt hinna med en promenad också men det får bli en annan dag ; )
 
Nu ska jag sätta mig en stund i soffan med mannen och mysa. 
 
Kram Malin