myTaste.se

Nya solisar ☀️

 
Tjingeling bloggisar! 
 
Hoppas ni har det bra där ute lite extra festligt idag kanske vi har ju lillördag och vackert väder till på köpet : ) 
 
Sitter här och följer små gula bollar fram och tillbaka i luften, är på tennisträning med Wille och behövde lite avbrott från att titta på för att jag inte ska bli alldeles snurrig i huvudet och då passar på att titta in till er ; D 
 
I går hämtade jag ut mina nya glasögon som också ska vara mina solglasögon. Har ett ganska stort förråd av vanliga solglasögon (och då menar jag stort som typ 10 st : ) men i och med att min syn har försämrats rejält sedan i somras och jag behöver mina glasögon mest hela tiden nu mer kan jag inte använda någon av dem (kanske kan komma på något annat smart användningsområde för dem : ) För att slippa behöva byta glasögon varenda gång jag ska gå ut och in valda jag bågar med fotokromatisktglas som reagerar på UV ljus och blir mörkare ju starkare ljuset är vilket med andra ord betyder att utomhus blir glasen mörka och inomhus blir glasen ljusa - alltså vilken fantastisk uppfinning ; D
Försökte hitta bågar som skulle lite likna de solglasögonen jag har och som jag gillar mest. 
 
 
 
 
 
Här ser ni skillnaden i de olika ljusen det är alltså samma glasögon! 
 
 
Nu måste jag nog försöka få i mig lite middag här för alldeles snart ska jag åka och hämta upp några vänninor, här vankas det roliga saker ikväll ; ) 
 
Kram Malin 
 
 
#1 - - Lena:

Vad snygga brillor! Passar dig jättebra!!!

Svar: Tack vännen 😘
Mallansvardag