myTaste.se

Här var det sjukstuga - igen

 
Tjingeling!
 
Fredag och sista dagen på sportlovet (ja det är ju två dagar kvar om man räknar med helgen förstås : ) och här var det sjukstuga, i g e n!!
Stackars älskade Flisan ligger under täcken och filtar i soffan med hög feber, snuva och ont i halsen och plöjer film och serier på Netflix (vad gjorde man innan tv:n?)
Vi skulle ju ha åkt till Sala i dag men nu skjuter vi upp det till imorgon och hoppas att hon mår bättre då. Annars får det bli jag och grabbarna som åker för vi har ett stort firande vi inte får missa - en mormor och en morfar som fyller/fyllt 90 som ska firas med släktkalas, resturangbesök och ett stort fång blommor 
 
❤︎
 
I går gjorde jag mig till lite och bakade scones till frukost (att man inte gör det oftare det är ju bara s å gott) hade en bild av hur vi skulle sitta tillsammans runt frukostbordet jag och barnen prata, skratta och planera dagen men det blev som det brukar frukost på olika håll,  ja ja drömma kan man ju ; D
Gott var det i alla fall och jag fick njuta av en lugn och skön morgon utan stress. 
 
 
 
Havrescones (4 port)
 
3 1/2 dl havredryck (går även bra med vanlig mjölk)
100 gr smör
2 1/2 dl havregryn
6 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
1 msk socker
1 tsk salt 
Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Skär smöret i bitar och blanda ner, finfördela till en grynig massa. 
Blanda ner havredryck och rör ihop till en deg. Dela degen i 4-6 bitar och platta ut till runda kakor, skär ett kors i varje kaka och nagga med en gaffel. Lägg på bakplåtspapper och grädda i 250 grader i ca 10 min
 
Serveras nygräddade med mycket smör och marmelad - yummie : D
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ge den lilla sjuklingen lite kall saft och en kram och hoppas hon snart mår bättre.
 
Kram Malin  
#1 - - Fairyland surprises:

Härliga bilder!

#2 - - Monika Johansson:

Hälsa sjuklingen från farmor o farfar att hon ska krya på sig. Hälsa även dom andra barnen och sonen från oss
Och skickar en stor kram till dig som är så duktig och bakar scones till frukost. Har tänkt det flera gånger men latmasken sitter för mycket i mig
Kram kram

Svar: Alla hälsar tillbaka ❤︎
Mallansvardag