myTaste.se

En favorit i repris

 
Tjingeling!
 
Är det någon mer än jag som tycker det här med vardagsmaten är bland det svåraste som finns man vill ju att det ska vara lättlagat, gå relativt fort och passa så många som möjligt i familjen och det är ju ingen lätt kombination ; )
Jag får idétorka lite titt som tätt och då blir det mycket samma som rullar om och om igen som köttfärssås, pannkaka, köttbullar och wookad kyckling.
Vi hade en tanke om att få in lite mer vegetariskt på menyn, som jag berättat om tidigare, och soppa är en utmärkt maträtt då, här har vi nästan alltid bröd, pannkaka eller våfflor till för att det ska bli lite mer mättande för de i familjen som inte äter så mycket av soppan ; )
 
I dag blev det en favorit i repris - potatis och purjolöksoppa.
Men jag bytte ut grädden mot en lättare variant av matlagninggrädde ( för att göra den mer viktväktarvänlig ) mixade den liiiite mindre och kryddade också med dragon och persilja och det blev så himla gott : )
 
 
 
 
Det blir definitivt mer soppa här i fortsättningen så finns det någon här inne som sitter på något gott sopprecept eller kanske ett vegetariskt recept får ni gärna dela med er. 
 
Nu önskar jag er en god natt.
 
Kram Malin 
 
 
#1 - - Matilda Berlin:

Hur länge sen var det inte man åt potatis och purjolökssoppa?? Snacka om att du skapade världens crave hos mig just nu ;)

Svar: Förlåt 😄
Mallansvardag